Precis vid Ale torg, Nödinge har vi vårt kontor.

FRÅGOR OCH SVAR

Se om du hittar vad du söker bland våra frågor & svar, tveka annars inte på att kontakta oss.

Faktura, betalsätt & Pantsättning

Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 50 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag.

Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”


Information om ångerrätt

“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Information om pantsättning
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Vad kostar frakten & hur lång är leveranstiden?

Hos oss ingår alltid fri frakt & hemlig överraskning för varje beställning!

Efter vi mottagit din order kommer vi skicka den från vårt lager inom 4-7 dagar och bör vara hos dig inom 5-10 arbetsdagar beroende på din bostadsort.

Leveranstiden för varor som vi inte skulle ha på lager hittar du på din orderbekräftelse. Den beräknas utifrån det datumet vårt leverantör utlovat oss påfyllning.

Hos oss handlar du alltid fraktfritt inom Sverige tillsammans med DHL Express. 🙂

Hur skickas min order?

Alla ordrar skickas med DHL till din närmsta ”Service Point” där du kan hämta ut din beställning. Beställningarna går att spåra via DHL sida med ditt spårnningsid du får vid orderbekräftelsen. Kom ihåg att ta med giltigt legitimation när du skall ta ut ditt paket!

Är min order skickad/spåra paket?

När din order skickas får du ett bekräftelsemail från oss likaväl varje gång vi behandlar din order.

Paketen går att spåra med ett spårningsnummer som du får av oss via mail. Numret skriver du sedan in HÄR på DHLs hemsida.

Ångerrätt

Som kund hos Infinitio får du alltid 14 dagars ångerrätt från och med att du mottagit din vara. Vi rekommenderar att du först mottar produkten och därefter tillämpar din ångerrätt för att allt ska gå smidigt som möjligt i returhanteringen.

För att göra en retur kontaktar du Infinito’s kundtjänst på: support@infinitiofashion.nu

  1. Ange Retur i ämnesraden.
  2. Skriv ditt namn, adress, telefonnummer och ordernummer.
  3. Lämna en kort beskrivning om anledningen till din retur.

Vi kontaktar dig så snart vi kan efter att vi mottagit din returanmälan.

Vår & sommarkollektion 2017

För tvättråd och hur du bäst tar hand om dina plagg från kollektionen hittar du under Garment Care i menyn.

Vår och sommarkollektionen 2017 är noga utplockad ur en långlistig katalog från våra tillverkare för att ge Infinitio rätt känsla. Denna kollektionen är alltså inte skräddarsydd från oss. Önskar du skräddarsydda kläder så använd kontaktformuläret till höger och berätta mer om dina tankar kring ditt plagg.

kontakta oss